onsdag 29. august 2012

Hvilken stil har jeg?

I huset vårt har vi møbler i mange forskjellige farger, fasonger og tidsepoker. Jeg har ting som ser "typisk norsk" ut, retro møbler, kiste som er 100 år gammel, stoler fra  50- tallet. ny- innkjøpte ting fra 2012 og myyyyyye mer.
Det er med andre ord veldig mye forskjellig interiør hjemme hos meg.


Jeg har lenge slitt med å definere stilen min, fordi jeg ikke kan sette en felles merkelapp for alt. I det siste har jeg funnet ut at den stilen jeg har er eklektisk stil.
Dette er en måte å forholde seg til stil, og er ikke en stil i seg selv.
En mikser det en synes er finest i de forskjellige stilartene og får et personlig resultat.
Dette betyr jo ikke at alt kan settes sammen og se fint ut. Her også gjelder prinsipper om å velge seg ut noen farger og materialer som går igjen for at inntrykket ikke skal bli atfor rotete.
Alt interiør er greit, så lenge en setter det sammen på en bevisst måte.
Jeg liker denne måten å se på stil på. På denne måten kan en lage et hjem veldig personlig og få et uttrykk som ikke så mange andre har. Er ikke det kjekt?


Bildet er et eksempel på eklektisk stil og er hentet fra klikk.no

Det er spådd at denne stilen kommer til å prege interiørbildet i årene framover, så får vi se da...


Ha en fin dag videre!


Marte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen:-)